reklamlar

haberler

manşet haberler

Personel Sağlık Personeli Sağlıkçılar PersonelSaglik.NET

19 Mayıs 2016 Perşembe

Yaz Tatili Ne Zaman? Karneler Ne Zaman Dağıtılacak?

Bu sene Okulların kapanma tarihi Milli Eğitim tarafından açıklandı. Okullar ne zaman kapanacak. MEB'den konuyla ilgili açıklama geldi. Tüm öğrencilerin aklında ki soru işaretleri ortadan kalktı. Yaz tatili ne zaman, karneler hangi gün alınacak gibi sorularda yanıt buldu. Milli Eğitim Bakanlığından alınan bilgilere göre, okulların kesin kapanış süresi belirlenmiş. 

Milyonlarca öğrenci son zamanlarda okulların ne zaman tatile gireceğini araştırmaya başladı. Peki 2015-2016 eğtim öğretim yılı ne zaman bitiyor? Öğrencilerin merakla beklediği yaz tatili ne zaman başlayacak? Okulların ne zaman kapanacağına dair merak edilen soruların yanıtını haberimizin detaylarından bulabilirsiniz...

Geçtiğimiz yaz kurban bayramı dolayısı ile yaklaşık 4 ay tatil yapan öğrenciler uzun bir müddet okuldan uzak kalmış ve dinlenmişlerdi. 2015 – 2016 eğitim öğretim yılının ilk yarısının tamamlanmasıyla ve ikinci döneme geçilmesiyle beraber öğrencilerin aklında yaz tatilinin ne zaman başlayacağı sorusu bulunuyor.

2016 yılı 2.dönem okullar ne zaman kapanacak ile ilgili bir çok sitede ve yayın organında 10 Haziran veya 17 Haziran olarak belirtilmekte olup, son noktayı 17.01.2016 tarihinde yayınlanan iş takvimi koymuş oldu. İş takviminde belirtilen 2.dönem okul kapanış tarihi kaç olarak belirtilmiştir.Milli Eğitim Bakanlığı eğitim öğretim yılı başında okulların açılış ve kapanış tarihleri ile ilgili takvimi yıl içerisinde yayımlamıştı. Ancak bu eğitim öğretim yılının açılış döneminde farklı bir uygulama oldu ve kurban bayramı ile seçim nedeniyle okulların açılış tarihi ertelendi. Ayrıca bu duruma Turizm İşletmelerinin bakanlıktan taleplerinin de etkili olduğu söylendi. Bu durum eğitim öğretim takviminde 1. dönem sonu ile ilgili bir değişikliğe gidilmesine neden olmadı ancak Milli Eğitim Bakanlığı okulların yıl sonu kapanış tarihinde düzenlemeye gitti. Bakanlık başlangıçtan 2 haftalık bir tatil uzantısına giderken yıl sonu tatili ile ilgili sadece 1 haftalık ekleme yaptı. 2015 - 2016 Eğitim Öğretim yılının 2.Dönemi 8 Şubat 2016 itibariyle başladı.

Milyonlarca öğrenci ders başı yaptı. 1.Dönemi ve sömestr tatilini geride bırakan öğrencilerin önünde haziran ayına kadar sürecek eğitim ve sonrasında 3 ay sürecek yaz tatili bulunuyor. Öğrenciler okulların dönem sonunda yani yaz tatiline ne zaman gireceğini merak etmeye başladılar.

2015 - 2016 Eğitim Öğretim yılının 1.dönemi 22 ocak 2016 tarihinde son buldu.1 dönem boyunca çalıştığının emeğini aldıkları karne ile tatilin tadını çıkarıyor.15 gün süren sömestr tatilinin yarısına geldiğimiz bugünde öğrenciler okul için hazırlıklara başladı.Peki okullar ne zaman açılıyor?  

2015-2016 Eğitim Öğretim yılı 2. Dönem Ne Zaman Başlayacak? 

Birinci dönem 22 Ocak 2016 Cuma günü sona erecek. Yarı yıl tatili, 25 Ocak - 5 Şubat 2016' da yapılacak. İkinci dönem, 8 Şubat 2016 Pazartesi günü başlayacak ve 17 Haziran 2016 Cuma günü sona erecek.

2015-2016 eğitim öğretim yılının 1. dönemi Güneydoğu Anadolu Bölgemizdeki bazı il ve ilçe okullarının eğitim öğretim faaliyetlerinin aksaması dışında sorunsuz bir şekilde 22 Ocak Cuma günü tamamlandı. Büyük bir merak ve heyecanla öğrenci ve veliler karnelerle buluştu. 15 gün tatil diye adlandırılan ancak hafta sonu tatilleri ile birlikte 16 gün olan tatil süresinin sona erme tarihi de MEB çalışma takviminde sene başında belirlenmişti.

Diğer bir durum da bir söylentiye göre yarıyıl tatilinin 30 gün olacağı şeklinde idi.  Ancak Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI yaptığı açıklama ile böyle bir planlamanın gündemlerinde olmadığını ve yarıyıl tatilinin 30 gün olması gibi bir durumun da söz konusu olmadığını söyledi. Milli Eğitim Bakanı ilk ağızdan basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Gündemde olan ve 15 günlük sömestr tatilinin 1 ay olduğu iddialarına yalanlama getirerek her yıl olduğu gibi sömestr tatilinin 2015-2016 eğitim ve öğretim yılı içerisinde de 15 gün olacağına, Milli Eğitim Bakanlığı’nın böyle bir çalışma içerisinde olmadığını, sömestr tatilinin her yıl olduğu gibi 15 gün yapılacağını net olarak belirtti. 

Öğrenciler ve öğretmenler bu yıl fazla tatil yapmış olduklarından dolayı yoğun bir eğitim öğretim dönemine girdiler. Sınavlar, sözlüler derken bir hayli yorulacak olan öğrenciler ve öğretmenler yarıyıl tatili ile rahat bir nefes almak isteyecek.

Halk arasında şubat tatili olarak da bilinen ve hafta sonları ile birlikte toplam 16 gün süren genellikle de ocak ayının son haftasında tatil olarak milli eğitim bakanlığı çalışma takvimine giren tatilin bu yıl ki başlangıç ve bitiş tarihini çalışma takviminden çıkartıp haber olarak sizlere sunuyoruz. 

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından eğitim öğretim yılı başında 2015-2016 yılı eğitim öğretim takvimi ile ilgili yapılan açıklama;

Bu kapsamda;

1) Öğretmenlerimiz için 1 Eylül 2015 tarihinde başlayacak olan seminer ve meslekî çalışmalar, öğretmenlerimizin talepleri doğrultusunda istedikleri il ve ilçe müdürlükleri tarafından koordine edilecektir.

2) 14 - 18 Eylül 2015 tarihleri arasında yapılması gereken eğitim öğretim faaliyetleri dolayısıyla oluşacak boşluk, iş takviminde eğitim öğretim yılının sonuna eklenmiş, ders kesim tarihi 17 Haziran 2016 olarak değiştirilmiştir.

3) 21 - 22 ve 23 Eylül 2015 tarihlerinde yapılamayacak dersler için yıl içinde yoğunlaştırılmış telâfi programı uygulanacaktır.

4) Okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul ve imam hatip ortaokullarının beşinci sınıflarındaki öğrencilerin eğitim ve öğretime uyum programları da okulların açıldığı ilk hafta içinde eğitim öğretim süreci ile birlikte gerçekleştirilecektir.

5) Öğretmenlerimizin her eğitim öğretim döneminin başlangıcında aldığı eğitim öğretime hazırlık ödeneğine ilişkin takvimde herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Söz konusu ödenek bayram öncesi öğretmenlerimize ödenecektir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

İkinci dönem, 8 Şubat 2016Pazartesi günü başlayacak ve 17 Haziran 2016 Cuma günü sona erecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Haberdata.com Güncel Son Dakika Haberleri